Prima pagină > Uncategorized > Bunul simt….juridic!

Bunul simt….juridic!


Pana ieri notiunea de „bun simt juridic” imi era necunoscuta. Aveam grija sa respect legea dar nu stiam ca exista si un cod al bunului simt juridic.
Ce s-a intamplat? Intreband un notar de ce nu pot trece intr-un act o valoare mai mica decat cea stabilita de el, pentru ca prevederile Codului fiscal imi permiteau sa trec ceea ce vreau eu, mi s-a raspuns ca nu-mi permite bunul simt juridic. Ce lege este asta, intreb?  Nu exista o lege anume, dar bunul lui simt juridic, nu-i permitea sa faca asa ceva. Pe mine bunul simt juridic ma indemna sa beneficiez de prevederile legii si sa fac asa cum scrie acolo, sa trec valoarea pe care o doresc.  Deh! Bunul simt este cam relativ :)!
Ma intreb acum, de ce nu se aplica „bunul simt juridic” in toata activitatea notarilor? De ce, avand contracte standard, percep taxe si pentru intocmirea contractului desi ei doar completeaza niste formulare? De ce au acceptat sa aiba doar tarife minimale si nici o limitare maxima a acestora? De ce pe nimeni nu intereseaza daca un client a platit prea mult pentru intocmirea unui act ci doar se urmareste sa nu platesca prea putin? Asta e bun simt pur si banuiesc ca nu intra in aria juridica.

Raspunsurile primite din partea mai multor notari la intrebarea mea au fost in mare parte uluitoare:
-nu permite bunul simt juridic
-justitia poate presupune ca este un act fals, am tradus asta cu: aplicam prezumtia de vinovatie , doar marea majoritate a clientilor nostrii sunt vinovati si desi nu se poate dovedi ca au incalcat vreo lege toti stim ca sunt infractori🙂
-eu nu fac asa ceva!!! adica? nu pot explica ce lege as incalca dar sigur e ceva necurat la mijloc
-mergeti si la alt notar, doar pe mine m-ati gasit?
si o multime de alte raspunsuri uluitoare care dovedesc nu numai lipsa de pregatire a celor intrebati dar si infumurarea si autosuficienta lor. Niciunul nu a zis ca nu are idee si ca trebuie sa intrebe la camera notarilor sau acolo deunde ar putea primi un sfat competent.
Recunosc ca la capatul intrebarilor mele a aparut si un raspuns normal, legal si de bun simt dar de-acum normalul mi se pare anormal.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

