Prima pagină > Uncategorized > Festivalul filmului japonez

Festivalul filmului japonez


Ieri, 21 iulie, a inceput Festivalul filmului japonez. In fiecare seara, pana pe 27 iulie, la 18:30, la vechea Cinemateca, din strada Eforie, ruleaza cate un film japonez. Filmele, asa cum ni s-a prezentat aseara sunt realizate in perioada 2000-2009.
Pana ieri singurul film japonez pe care tineam minte sa-l fi vazut era „Ultimul samurai”, a lui Akiro Kurosawa. Asa ca ma asteptam la ceva asemanator, traditie, istorie, etc. Filmul din prima zi de festival, „Marturie incompleta”, a fost altceva. A fost un film al zilelor noastre, cu un pic de intriga politista, ca sa te tina atent, dar care te face sa te gandesti pentru ce traiesti si cat de importanti sunt in viata ta, oamenii pe care ii iubesti. Mi-a placut pentru ca nimic in filmul asta nu a fost strident. Am vazut oameni care puteau fi influentati, cumparati ca sa inchida ochii, dar fara cuvinte vulgare, fara agresivitate. Le-am vazut zbuciumul sufletesc si rusinea de dupa momentul capitularii. Nu pentru ca in realitate toti japonezii simt asa ceva, cred eu, dar pentru ca filmul trebuie sa te educe, sa iti creeze principii si chiar daca vezi cum un om se lasa cumparat trebuie sa sti ca nu este o onoare ci o decadere (lucrul pe care filmele noastre nu-l prezinta). Am vazut oameni care au compasiune, intelegere si cauta sa isi ajute semenii. Poate ca m-am lasat purtata de sentimente dar sunt peste 10 ani de cand nu mai pot vedea un film romanesc din cauza duritatilor prezentate, pentru a fi cat mai realiste. Acum am vazut un film care mi-a prezentat intr-un alt mod cat de tragica si dura este viata cu noi, dar fara a ma lovi cu scene de sex, batai, cuvinte urate. A incercat sa transmita niste valori dupa care ar trebui sa traim, a dat o speranta, o intrebare la care daca iti raspunzi poti gasi un drum in viata: „Tu pentru cine traiesti?”

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. Iunie 18, 2010 la 08:33

Lasă un răspuns

