Prima pagină > Jurnal de calatorie > Viena – De la aeroport in oras

Viena – De la aeroport in oras


Saptamana trecuta am fost la Viena. Am stat, ca si anul trecut 4 zile, deci mai avem de vazut, dar treptat treptat vom incepe sa cunoastem orasul.
Am calatorit cu Austrian Airlines si intr-o ora si jumatate eram la Viena.
Ma documentasem din timp si eram decisa sa merg cu metroul pana la hotel. Anul trecut am cheltuit o multime de bani pe taxi in Viena si cum e criza in toata lumea, e momentul sa incerc sa fiu si eu chibzuita. Luam deci metroul, nu CATul sau altceva!
Drumul de la aeroport pana in oras se face cu trenul S8 in directia Floridsdorf, pana la statia WienMitte. Din oras catre aeroport se ia trenul S7 in directia Flughafen, statia Flughafen.
Biletele le-am luat de la ghiseul Tourist Information. Cerem abonamente 72 hours card (13.60euro) * valabile 3 zile de la data validarii pentru orice mijloc de transport public urban si bilete (1.70euro) pentru trenul S8 care ne va duce in oras. Tipa de la ghiseu ne da bilete si pentru intoarcere, ceea ce nu e rau pentru ca automatele lor de bilete nu-mi par prea prietenoase.
Am luat biletele si am inceput sa cautam statia de tren/metrou catre oras. Am iesit din aeroport si am coborat la statia CATului, care este foarte vizibila, dupa care am tot facut dreapta, asa cum ne spusese un angajat al aeroportului. In timp am observat ca peste tot in Viena sunt sageti albastre pe care scrie EINBAHN si care te indruma spre statiile de metrou. O astfel de sageata era si in spatele statiei CAT ca sa ne indrume, dar pe atunci nu aveam habar ce indica.
Am gasit in sfarsit statia si am sovait destul de mult daca sa validam la aparatul din capatul scarilor rulante, biletele cumparate. Trebuiau validate si abonamentele si nu ma induram sa risc 27 de euro aiurea. In sfarsit ne ajuta cineva, o tanara vieneza care habar n-are de limba engleza dar e foarte intuitiva si intelege nesiguranta noastra. Dragut din partea ei, ne-a validat biletele si ne-a dus pana la peronul metroului! Nu e greu sa validezi biletele, le introduci intr-o fanta a aparatului, problema noastra era daca la aparatul ala trebuiau validate.
De aici calatoria mi s-a parut usoara. Era un perete plin de monitoare albastre pe care era trecut orarul trenurilor care urmau sa vina in acea statie in urmatoarele 2 ore si traseul lor, cu fiecare statie specificata. In plus existau din loc in loc casete de afisaj, care prezentau numarul trenului care urma sa vina, minutele ramase pana la sosirea lui si directia in care se deplasa. Totul simplu si clar! Si nici urma de aglomeratie! Superb!
A trebuit sa asteptam cam 20 minute. In tren deasupra usii era prezentat din nou traseul trenului cu statiile lui. Unele trenuri au in capatul vagonului un afisaj electronic si poti vedea acolo directia in care mergi si urmatoarea statie. Urmatoarea statie era anuntata si in difuzoare. Numele statiei il vezi si pe peron. Suficiente indicatii ca sa sti unde sa cobori.

Categorii:Jurnal de calatorie Etichete:,
  1. Martie 24, 2010 la 17:29

    Buna, am ajuns intamplator pe site-ul tau si vad ca ai articole interesante despre vacante si calatorii.
    As dori sa mentionez site-ul tau la sectiunea Blog-uri partenere din site-ul meu, dedicate impresiilor de vacanta http://www.intercraft.ro. Daca doresti ca blogul tau sa apara acolo te rog sa ma contactezi prin pagina de contact de pe site.
    Multumesc

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

